Ексминистър побесня заради разрушените пътища

Сподели във Facebook
Снимка архив Снимка: архив

Бивш регионален министър е гневен заради разрушените пътища и задкулисното управление в държавата.

"Струва ли си да се плащат тол таксите, когато пътищата са гробища? Всеки един си отговаря на въпроса, всички караме коли. Тежкотоварният трафик е този, който изхабява пътищата, колите почти не отказват въздействие. 2/3 досега от парите за пътища се плащаха от винетките до моето време, в цяла Европа е обратното 1/3 е от винетки, 2/3 от тежкотоварния трафик", пита Гроздан Караджов от ИТН.

"Имам претенцията, че нямах лични контакти нито с фирмите на превозвачите, нито с фирмите за ремонт на пътища. Когато има слабо правителство и министри, те стават зависими от едрия бизнес. В момента има слабо правителство, което се опита да намали до 50% тол таксите за тежкотоварните автомобили и получи шамар. Някога когато са започнали с тол системата в доклада на световната банка е била включена и третокласната мрежа. Аз като министър не одобрявах това. Отделни участъци обаче от тази мрежа заслужават да бъдат разгледани. Има предприятия от добивната промишленост, които имат камиони, които се движат само по трети клас пътища, изключително натоварени. Те трябва да заплащат за това, че рушат тези пътища", коментира ексминистърът.

"Българите се нуждаят от силни институции, няма нужда от институционални войни. Кой управлява момента? Една много сложна комбинация от задкулисие. Когато няма ясна отговорност кой управлява се случва това, което се случва в момента. Не е дошла нито една стотинка по Плана за възстановяване и устойчивост. Абсолютно фалшиви енергийни изследвания - как панелните блокове ще станат клас А енергийна ефективност. Нито един няма да успее, ако има реално изследване. Вместо цените да се изложат на реална конкуренция за клас Б, за който сме обещали по ПВУ, сме отишли на вариант общините да коригират цените. Вместо 1000 блока да получат финансиране сега са 700. И получаване на финансиране получиха големите градове и големите блокове, където дават повече точки. Малките градове бяха дискриминирани", заяви пред Euronews Bulgaria Гроздан Караджов.

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано