Проверяват мобилен оператор за поскъпване на месечните такси

Сподели във Facebook

Мобилният оператор "Йеттел" предоставя непоискана от клиентите услуга срещу заплащане, което е забранено от действащото законодателство.

Обявеното от оаператора увеличение с 2 или 3 лева влиза в сила от 5 януари следващата година. Вдигането на месечните такси за мобилна услуга на всички негови клиенти е заради подобрена услуга, като например по-висока скорост на мобилния интернет.

"Във връзка с намерението на „Йеттел България“ ЕАД да извърши едностранно и без изрично искане и съгласие на клиентите си възмездни подобрения по техните абонаментни планове чрез добавяне на повече национални минути, повече МВ и по-добра скорост, КЗП напомня, че действащото законодателство забранява доставката на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите", посочва в отговора си шефът на КЗП Мария Филипова пред segabg.com.

Тя цитира чл. 62 от Закона за защита на потребителите, който изрично забранява "доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна".

Според същата разпоредба при такива непоискани доставки потребителят не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил. А липсата на отговор от страна на потребителя относно такива доставки на стоки и услуги не се смята за съгласие.

Припомняме, че мобилният оператор предупреди своите абонати, че може да прекратят договорите си, ако не одобряват по-високата цена на услугата от Нова година. "Въпреки, че намерението, само по себе си, не осъществява състав на административно нарушение, обръщам внимание, че за нарушение на чл.62, ал.1 от ЗЗП, когато са извършени от юридически лица и еднолични търговци, законът предвижда имуществена санкция в размер от 1000 до 3000 лв.", подчертава в отговора си шефът на КЗП Мария Филипова.

В същото време от комисията посочват, че действията на "Йеттел България" може да се разглеждат и като агресивни нелоялни търговски практики, които ограничават свободния избор на потребителите.

В Закона за защита на потребителите агресивни нелоялни търговски практики се наказват по-сурово - за едноличните търговци и юридическите лица с имуществена санкция от 2000 до 50 000 лв. Също така законът предвижда, когато КЗП установи, че търговската практика е нелоялна, председателят на комисията да издаде заповед, с която да забрани прилагането й.

 

Етикети:

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано