6 електробуса в Благоевград за над 4,3 милиона лева

Сподели във Facebook
Снимка Пресцентър Снимка: Пресцентър

Купуват 6 електробуса, с изключително високи характеристики, които ще обслужват нови линии от градския транспорт в Благоевград. Предстои изграждането на 3 зарядни станции в рамките на града.

Електробусите ще бъдат осигурени по проект за строеж на железопътен прелез в квартал "Грамада", който бе спечен от екипа на екскмета Атанас Камбитов, но не се състоя, въпреки направената първа копка. Парите бяха пренасочени от настоящия градоначалник Илко Стоянов за електробусите.

По проекта, струващ над 4 300 000 лева, сега работят заместник-кметът Мария Петрова, Мирослав Кюпов - назначен за управител на дружеството „Благоевград Еко Транспорт“, а също и  Николай Недялков, представител на фирмата доставчик на рейсовете. Над 690 000 лева са от хазната на Общината. 

Електробусите са нископодови, с двойна врата, монтирана вдясно от движението, за осигуряване на максимален комфорт за пътниците в неравностойно положение, както и за родители с колички. Електробусите ще разполагат с механична рампа, а след пускането ѝ автобусът не можа да потегли. При това положение автоматично ще се включват аварийните светлини, които да ориентират останалите участници в движението.
Автобусите ще бъдат оборудвани с таблети, които ще дават пълна техническа информация, в това число за нивото на батерията на електромобила, оставащия пробег. Чрез таблетите ще може да бъде управлявана температурата в купето за максимален комфорт на пътниците.

Возилата ще са оборудвани с камери, три от тях ще бъдат монтирани в самия автобус, а другата ще позволява на шофьора да се информира за движението при заден ход. Ще има и специални бутони, чрез които пътниците ще могат да сигнализират за намерението си да спрат на определена спирка. Предвидени са и вградени USB портове за зареждане на телефони, таблети. В превозните средства ще има и обособени места за трудноподвижни хора и майки с колички.

Размерите на автобусите са съобразени така че да могат да обслужват по-малки улици от второстепенна улична мрежа. Предстои да бъде проведено и обучение на водачите и техническия персонал, който ще поддържа електробусите.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано