Денонощно пробиват тунела при Железница

Сподели във Facebook

АПИ отчете скростно изграждане на тунел "Железница". За една година от стартирането на строителните работи са изпълнени две трети от изкопа и първичната облицовка на най-дългото съоръжение на АМ "Струма". 

Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 790 метра лява тръба и 706 метра за дясната. От северната са изкопани 680 метра дясна и 670 метра лява тръба.

Тунел "Железница" се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно.

„Железница“ е най-дългият пътен тунел у нас, изграждан досега у нас. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе преминаващ над р. Суха река с дължина 108 м, подпорна стена при директно трасе, както и мост над р. Суха река с дължина 24 м заедно с обслужващ тунелен път при Южния портал на тунела откъм гр. Симитли, хеликоптерна площадка, корекция над р. Суха река.           

Стойността е 185 370 370 лева без ДДС.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано