Два моста в Петричко са опасни за живота на шофьорите
Превозвачи и шефове от АПИ дебатираха за напукания мост край петричкото село Рибник.
За затворения преди дни мост, но само за камиони над 12 тона, в Петрич пристигна ексшефът на пътната агенция Дончо Атанасов.
"Ще извършим всичко, за да гарантираме безопасното преминаване по моста край Рибник", обеща Атанасов, който е член на УС на АПИ.
"Големият проблем е добивът на инертни материали, който се извършва в коритото на рeка Струма. Това е международен въпрос и трябва да имаме нетърпимост", обобщи Дончо Атанасов, посочвайки случващото се в съседна Гърция по коритото на Струма. Заради този процес има проблем и с моста край село Тополница, където фундаментите също са оголени и започва актуално замерване, каквото искано е изпратено и от Община Петрич.
Вече е разговаряно с областния управител Бисер Михайлов за свикването на спешна среща с гръцката страна по проблема, заяви Дончо Атанасов, ако се наложи и на правителствено ниво по-късно.
Тай призова превозвачите до приключване на дейностите по моста при Рибник, да не си правят експерименти и да преминават с камионите по него.
Изготвеният технологичен проект за укрепване на моста беше представен от ръководителя на екипа Николай Сотиров.
Той отчете, че в края на 2016 година са започнали деформации най-напред на стоманобетонния праг на моста, а след това и деформации по връхната конструкция около втори стълб, където е и слягането. Причината според експертите на АПИ е изнасянето на фин материал в района на стълбовете на моста.
"Към настоящия момент измерванията са показали потъване около 10 сантиметра, заради което са получени пукнатини по част от носещата конструкция, което вече поставя съоръжението в предаварийно състояние.
От края на 2013 година, до миналата, нивото на река Струма слиза с по-голяма скорост, като след прага на моста коритото е слязло с 2 метра, посочи инж. Сотиров.
Предстои да се направи приоритетно укрепване на връхната конструкция и успоредно с това да се възстанови хидротехническото съоръжение с доста по-висока от досегашната защита, защото няма гаранция срещу бъдеща промяна на речното дъно. Всички необходими процеси ще бъдат извършени в кратки срокове, поеха ангажимент от АПИ.
Припомняме, мостът при село Рибник падна през 2012 година. Тогава официално бе обявено, че причината за инцидента е пълноводната река Струма. Устоите на моста поддали и съоръжението се разцепило на две.
Мостът бе ремонтиран месеци по-късно, но още миналата година бяха установени нови пукнатитини по съоръжението. Шофьорите се оплакват, че след ремонта платното е стеснено, трудно се разминават два камиона.
Коментари