Готвят нов проект за Креснеското дефиле
Камарата на строителите в България подкрепя разработвания от Агенция „Пътна инфраструктура" проект за разделяне на движението през Кресненското дефиле при изграждането на най-сложния участък от АМ "Струма" между Крупник и Кресна.
Те подписаха декларация в подкрепа на проектното решение, което е с обход от изход само с едно изнесено извън дефилето платно.
Проектното решение за източен вариант предвижда едната посока на движение - от Кресна към Симитли, да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно – от Симитли до Кресна, ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов терен, който преминава около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава, с предвидени тунели, 7 виадукта, 14 по-малки съоръжения, подпорни стени.
Пътят ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.
Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото
"Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле е пагубно за човешкия живот и природата. Излишното лутане ще доведе до увеличаване на жертвите и до катастрофални последици за икономиката ни, защото ако не завършим изцяло проекта, ще трябва да връщаме над 1 милиард лева и за вече изградените отсечки от АМ „Струма", подчерта председателят Агенция „Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
Коментари