И португалска фирма строи пътя през Кресненското дефиле

Сподели във Facebook

Почти 1 200 000 000 лева струва изграждането на най-тежкия лот от АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Голяма част от парите вероятно са от държавния бюджет.

Определен е изпълнителят за проектирането и строителството пътя Крупник-Кресна. Пътят ще преминава преминава източно от Кресненското дефиле. Лот 3.2.2 е с дължина над 10 километра от платното за София, съобщиха от АПИ.

На първо място е класирана офертата на ДЗЗД „АМ СТРУМА – 3.2.2.“, в което участват: „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД, „ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“.

Цялата близо 24-километрова нова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно.

Строителните дейности на лот 3.2.2, както и на първия – лот 3.2.1, ще могат да стартират след изпълнение на ангажиментите, поети пред Европейската комисия, а именно - допълване на екологичната документация спрямо специфичните цели за видовете и местообитанията, предмет на опазване в двете защитени зони от мрежата Натура 2000, през които преминава лот 3.2 на АМ „Струма“, намаляване на натиска от трафика върху природата и повишаване на безопасността в отсечката от Е-79 през дефилето.

За лот 3.2.1 също има избран изпълнител от 15 ноември 2019 г. Това е ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1, в което са: „ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и ВАХОСТАВ-СК“, но още не е подписан договор за строителство.

В „Профила на купувача“ на http://www.api.bge публикувано решението за класиране на участниците в откритата тръжна процедура за лот 3.2.2. Предложената стойност за изпълнение е 475 199 280 лева без ДДС, а срокът е 1556 дни.

Съгласно идейния проект, лявото платно на лот 3.2.2 е участък с дължина 10,4 км. В него е включен и обходния път на гр. Кресна, който е 5,5 км. При км 400 от обходния път на Кресна се предвижда изграждането на площадка за краткотраен отдих, с електричество, вода и канализация. Според идейния проект в участъка са предвидени 4 тунела със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Както и 10 виадукта с приблизителна дължина около 3,6 км, 9 пресичания със селскостопански пътища. Чрез пътен възел „Кресна“ - при 401-ви км, ще се осигурява движението в посока Кулата, София, главен път Е-79.

Другият участък - лот 3.2.1, е с дължина 13,2 километра. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела: п. в. „Полето“, до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.

Вторият възел е „Мечкул“, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София; п. в. „Стара Кресна“ при 387-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София. В участъка са предвидени 3 тунела със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Съгласно идейния проект са предвидени 10 виадукта с обща дължина около 3,5 км, както и 3 броя надлези и подлези. За лот 3.2.1 стойността за изпълнение е 499 999 919,92 лв. без ДДС и срок 1556 дни.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано