Кресненското дефиле е най-кървавото трасе

Сподели във Facebook
Снимка МВР, архив Снимка: МВР, архив

Българска асоциация на постадали при катастрофи и още 15 неправителствени организации определят Кресненското дефиле за най-кървав път.

За последните пет години в пътния участък по Е-79 на всеки километър “изникват” по два надгробни паметника, на всеки километър по 8 души са получили тежки увреждания, някои от които доживот. През последните години този пътен участък си извоюва печалната слава на най-кървавото трасе в България, сочи доклад на организацията.

За периода 2012 – 2016 година, само за участъка от 15-те километра на Кресненското дефиле са станали 270 катастрофи. Загиналите са 25, а ранените 119. От Асоциацията на пострадали при катастрофи предлагат от съществуващите 5 варианта за трасе да се избере един, като за тях най-оптималният, който е и екологичен, и безопасен, е с изнасяне на едното платно в източната част.

В участъка от Благоевград до Сандански, в който попадат и 15-те км на Кресненското дефиле, през последните няколко години катастрофите са близо 900. Ранените са 300, а загиналите – над 50.

"Всеки ден забавяне на строителството на АМ "Струма" е причина за тежки пътно-транспортни произшествия, голям брой загинали и ранени. Ако не ни е грижа, че неизпълнението на трасето през Кресненското дефиле може да доведе до провал на оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” и налагането на финансова санкция за България, то поне да помислим за собствения си живот и този на близките си. Да сме наясно, че следващия път, когато се отправяме на почивка и прекосяваме Кресненското дефиле, нямаме никакво право да се оплакваме от едва пълзящата колона от автомобили", апелират от асоциацията.

"Продължителното отлагане строителството на АМ "Струма" не е в ничия полза. Сред обсъжданите проекти за изграждането на участъка има и такива, които щадят природата и в същото време покриват изискванията за безопасност на трасето. Добавят се и ползи за хората, живеещи в района, от една страна запазвайки бизнеса им, а от друга – като освобождават трафика от населената градска част и изнасят движението в периферията на града", сочат в декларация ангажираните с тревожния проблем.

Декларацията е подписана от:

Българска асоциация на постадали при катастрофи, Фондация “Безопасни улици от Валя”, Българска браншова асоциация Пътна безопасност, Камара на строителите, Българска федерация за автобусен транспорт, ПК “Екогласност”, Българска асоциация за селски и екологичен туризъм, Български ловно-рибарски съюз, Екологично сдружение „Марица 2004“, Сдружение „Клъстер Зелен транспорт“, Федерация на потребителите в България, Сдружение „Клъстер уелнес БГ“, Асоциация на ландшафтните архитекти, Български Форум за транспортна инфраструктура, Съюз „Интелигентна България“.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано