Остават ли без работа още 300 благоевградчани?

Сподели във Facebook
Снимка Капитал Снимка: Капитал

Южноафриканската ALC прекратява производството на кожени автомобилни тапицерии.

Един от заводите, който е в Благоевград, е застрашен от затваряне, а над 300 работници лишени от препитание.

Чрез местното си дружество "АЛС България" компания има общо три завода в страната с около 1400 души персонал. Решението за закриване на бизнеса е взето от собственика на ALC – канадската Exco Technologies, а работниците са били уведомени от управителя на българската компания Шон Бош.

"Крайната стъпка идва на фона на влошаващи се финансови резултати през последните две години в комбинация с липса на работна ръка и ценови натиск от клиентите", коментира Шон Бош, цитиран от Капитал. Първите индикации за проблеми в българската компания се появиха миналата есен, когато в отчета си за тримесечието до края на септември Exco Technologies съобщи, че предвижда "допълнително да се намали отпечатъкът на ALC в България" като начин за подобряване на финансовите резултати на самата група.

Тогава Бош коментира, че е взето решение компанията да премести завода си в Благоевград в по-малко помещение. Към онзи момент обаче нямаше планове за закриване на производство.

Решението за откриване на трети завод в Благоевград, след първите два в Ихтиман и Мусачево край София, беше провокирано от недостига на работна ръка в района на столицата. В новата локация - Благоевград, компанията добави производство на кожени калъфи за волани към листата си и планираше да оборудва още едно помещение за тапицерии за седалки.

Дори и там обаче АЛС не успя да намери достатъчно хора. От компанията често са посочвали като проблем и това, че около 10 процента от работниците не идват редовно на работа.

"През 2017 година "АЛС България" понижи приходите си с 24 процента - до 122 700 000 лева, а загубата се задълбочи от 1.4 до 8.6 милиона лева. За 2018 година все още няма обявени резултати. Перспективите за развитие в бъдеще явно са оценени от Exco Technologies като неблагоприятни заради задълбочаващия се недостиг на работна ръка. В същото време "АЛС България" не е успяла да договори корекция на цените с най-големия си клиент, която да отрази разходите за производство, уточни Бош. Дружеството работи основно за BMW, като през последните години прави тапицерии главно за Mini", заяви Шон Бош.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано