Проблеми с банкомати и карти на празниците

Сподели във Facebook

Търговци масово не признават рекламации от клиентите за дефектни стоки, информират от КЗК.

Сигналите са повече от 70 за последните пет дни.

"Закупените през интернет подаръци с представянето на платежен документ могат да бъдат върнати безпроблемно в предвидения по закон срок от 14 дни. „В търговската мрежа се предлагат различни варианти – замяна на стока, предоставяне на ваучер, включително и връщане на пари", коментира председателят на КЗК Димитър Маргаритов.

Маргаритов предупреди, че е възможно през почивните дни наличностите в банкоматите да се изчерпат, поради софтуерни или други технически проблеми да бъде отчетена трансакция или пък банкоматът да глътне картата.

"В такива случаи най-важното е да се запази спокойствие, да се свържат с колцентъра на съответната банка, за да потърсят съвет за действие от служителите на финансовата институция. Но ако това не се случи, ние сме на разположение. към нас функционира Помирителната комисия за платежни спорове", информира Маргаритов.

В 8-10% от случаите проверките на КЗП установяват нарушения, посочи още председателят на КЗП. Сред тях са неуважаване претенциите на потребителите за рекламация на дефектни стоки, неспазване на 14-дневния срок за възстановяване на парите при упражнено право на отказ от онлайн покупка.

Срещат се и нелоялни търговски практики като недостатъчни наличности на промоционални стоки или опити клиентът да бъде принуден да си купи нещо в комплект с друго уж на по-изгодна цена, а да се окаже, че може и поотделно по-евтино.

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано