Проблемният трафик през границите ни няма да се реши скоро

Сподели във Facebook
Снимка архив Снимка: архив

Проблемите по граничните ни пунктове не е решен, въпреки голите обещания за облекчен трафик.  Кошмарът ще продължи поне още две години, стана ясно по време на изслушването на четирима министри в Народното събрание.

Темата на дебатите бе: "Какво прави изпълнителната власт за километричните опашки по границата, частните буферни паркинги и яките момчета, насочващи тировете към тях, липсата на синхрон между нашите митничари и граничари и техните колеги отвъд браздата".

В последните месеци се вихрят такива скандали за неволите на шофьорите и загубите на транспортните компании заради тапите по нашите ГКПП-та, че съседни държави и браншови организации започнаха трескаво да търсят нови коридори, заобикалящи България. Ето защо в парламента бяха извикани вицепремиерът Людмила Петкова и още трима министри - на транспорта, на регионалното развитие и на вътрешните работи.

Министър Петкова обясни пред депутатите, че се разработва стратегия, която ще разреши проблемите с опашките и (не)пропускливостта на граничните ни пунктове. Реално обаче срокът за прилагане на мерките е ... краят на 2026 г. ,като пилотно промените щели да бъдат изпробвани първо на ГКПП "Капитан Андреево". Тази далечна прогноза втрещи народните представители. Иначе мерките, анонсирани от вицепремиера, звучат добре - смарт контрол, модерни системи за управление на трафика и на опашките.

Петкова разясни, че част от проблемите са и заради съседите - румънците например често искали спиране на трафика от наша страна, защото не смогвали с обработката. Пунктовете с Турция пък били проектирани за много по-малко автомобили, а товарният трафик се е увеличил многократно и ще продължава да расте. Подобни били и пробремите по границата с Гърция.

Депутати отбелязаха, че тези проблеми се трупат от много години, все се говори за огромни инвестиции по КПП-тата, а излиза, че почти нищо не е свършено, което отдалечава България от сухоземния Шенген. Вътрешният министър Атанас Илков взе думата само веднъж - да съобщи, че МВР било направило всичко, зависещо от него, за да облекчи трафика, включително по-лек режим на проверка, но "инфраструктурата не може да поеме този огромен брой от тежкотоварни и леки автомобили".

Той бодро заяви, че големите опашки били заради летния сезон, а сега вече автомобилите преминавали бързо - до 2 часа. И също така да обясни, че много граждани са пътували за Турция и после са се връщали, и това е създало изключително голямо затруднение на границите.

Финансовата министърка пък каза, че инспекторите по фискален контрол са проверили пунтовете "Лесово", "Капитан Андреево", "Видин" и "Русе" и не са открили никакви данъчни нарушения.

Министърът на транспорта Красимира Стоянова пък обясни за скандалния светофар, отклоняващ тировете към частен паркинг преди Дунав мост при Видин, че е възложила одит, а междувременно стрелката вече не принуждавала шофьорите да завиват към платения паркинг. Никой от министрите не може пожела да коментира присъствието на яки момчета с черни блузи, "регулиращи" движението на тировите край Дунав мост.

Междувременно въпросните служители нахлузили сигнални жилетки, поради което чуждестранните шофьори ги взимали за полицаи, разкри депутат.

Министър Петкова обясни, че специална работна група усилено пише доклад с предложения за буферните паркинги по границите. Срокът за набелязване на мерки е 30 септември. Дебатите преминаха пред полупразна зала. От ГЕРБ и ДПС не зададоха нито един въпрос на министрите.

На финала Йордан Цонев похвали служебния кабинет, че се е заел сериозно с проблемите и че върши повече работа от всеки предишен кабинет, пише segabg.com.

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано