Търговци мамят с обявени промоции

Сподели във Facebook
Снимка Пресцентър Снимка: Пресцентър

Санкционират търговци за некоректно обявени цени на стоките.

Около 170 проверки в големи търговски центрове в страната и онлайн магазини е извършила Комисията за защита на потребителите на „Черния петък”, при които са констатирани 25 нарушения, съобщи председателят на Димитър Маргаритов.

Основно става въпрос за изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията, за да се рекламира по-висок процент отстъпка, докато по закон стоката трябва да е продавана на старата цена поне месец преди обявяване на намалението.

Инспекторите са попаднали и на случай, в който е обявена старата, по-висока цена и процент намаление, без да е посочена новата. В хода на проверката обаче става ясно, че преди да бъде извършена сделката, потребителят е информиран от продавача за реалната цена, която ще заплати. 

"В някои случаи, въпреки че се анонсира процент намаление и нова по-ниска цена, на касата се таксува старата цена", посочи Димитър Маргаритов.

Тези случаи показват, че макар и не масово, все пак има опити за подвеждане на потребителите.

"Когато установим такива нарушения, издаваме заповеди, с които забраняваме по-нататъшното им практикуване и налагаме санкции", добави председателят на КЗП.

 

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано