Започва наддаване за тунела при Железница
Кметът на Симитли Апостол Апостолов и регионалният министър Николай Нанков договарят проект за изграждане на зона за търговия на пътя към Кресна.
Зоната за отдих и търговия ще е факт след строежа на ЛОТ-3 от АМ "Струма" през Кресненското дефиле.
Днес бе дадено началото на изграждане на пътя от Благоевград до симитлийското село Крупник.
Утре ще бъде обявена обществена поръчка за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“, каза в Благоевград днес министър Нанков.
Поръчката ще бъде с три обособени позиции – по една за строителството на пътни съоръжения и асфалтови дейности за отсечки от 2 километра - преди, след тунела, както и за самото подземно съоръжение.
АМ "Струма" е много важна за развитието на Благоевградска област, страната и на Европа, защото тя е част от четвърти транспортен коридор. Има тенденция към това големите проекти да пораждат и големи спорове и страхове. Споровете за изграждането на автомагистралата в района на Кресненското дефиле са за пазенето на биологичните видове. Жителите на близките села пък се опасяват че няма да могат да стигнат до нивите си. Нашата задача е да балансираме между всички притеснения и искания", заяви в Благоевград строителният министър Николай Нанков.
Той подчерта, че най-опасните пътни участъци у нас са Варна-Русе и Кресненското дефиле.
"Строителството на участъка не трябва да се отлага. Въпросът е от къде да мине. Във всички сценарии и измерения вариантът е най-подходящият вариант за строителството на магистралата в района на дефилето е Източен вариант Г1050. Този вариант е удачен дори и от екологична гледна точка. Една от тревогите на местните хора, че бизнесът ще замре, но предвиждаме решение и за този проблем, чрез изграждането на 2 зони за отдих и търговия в двете посоки", заяви министър Нанков.
"Аргументите ни, с които ще отидем на обществените обсъждания на 11 септември са, че сме се погрижили за абсолютно всички страни в процеса. Помислили сме за хората от местната общност – как да стигат до нивите си, помислили сме за местните производители на земеделски производители и екологията. Целта ни е да постигнем сигурност и безопасност при всички съображения от екологична и икономическа гледна точка“, коментира Нанков.
Той отбеляза, че в случая нито екологичният, нито икономическият, нито социалният момент трябва да са водещи, защото трябва да има баланс.
"Този, който взема решение, носи и отговорност. Едно са експертните решения, друго са коментарите в социалните мрежи, форумите и някои медии", каза ресорният министър.
Според него, ако всички процедури се изпълнят съгласно графика, няма пречка през месец май 2019 година ще има решение за избран изпълнител, за да се реализира успешно този ЛОТ.
Николай Нанков увери, че при реализация на „полуизточният вариант“ на трасето ще се извърши рехабилитация на съществуващия път към Кулата, който ще се разшири и обезопаси с изправяне на завой.
Министър Николай Нанков бе участник в организирания в Благоевград форум "Да! На българските региони!"
Коментари