Завишават драстично пътните такси за камиони

Сподели във Facebook
Снимка архив Снимка: архив

Започва изграждането на държавно предприятие за опериране на ТОЛ системата, съобщиха от пресцентъра на АПИ, цитирайки председателя Дончо Атанасов.

"ТОЛ системата е важна, за да може една от най-публичните услуги в държавата, каквито са поддържането и строителството на републиканските пътища, да се самофинансира. Това ще е първата система, която ще се самофинансира без да се разчита на държавния бюджет", посочват от пътната агенция.

"Средно на денонощие тежкотоварният транзитен трафик е между 8000 и 10 000 камиона, а камионите рушат най-много пътната мрежа, и съответно ще плащат повече", коментира пътният шеф Атанасов.

Председателят на УС на АПИ подчерта, че се надява през следващата година ТОЛ системата да заработи и да акумулира средства. Очакваните приходи са между 800 000 000 и 1 милиард лева годишно.

В момента приходите от винетки са около 320 000 000 лева и са крайно недостатъчни за поддържането на републиканските пътища, посочват от АПИ.

Очаква се стойността на системата да бъде около 200 000 000 лева.

Финансирането ще бъде от държавния бюджет, като разходите ще бъдат възстановявани от бъдещите постъпления от ТОЛ таксата.

Обсъжда се ТОЛ системата да включва на 100 процента магистралите и пътищата от I и II клас, докато тези от трети клас да бъдат изключени от нея.

ТОЛ такса ще заплащат само тежкотоварните превозни средства над 3,5 тона.

За отделните видове пътища ще има различно таксуване, като то ще бъде определено след решение на Министерския съвет. Предвижда се системата да бъде гъвкава, което означава, че няма да бъдат налагани забраните за движение на тежкотоварни автомобили в пиковите часове, а тогава таксата за тях ще бъде по-висока, както това се прави в Германия, Австрия и други страни.

 

 

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Избрано